Zuidzijde Haven 39a
Bergen op Zoom, Nederland
(085) 877 09 87

Leuk artikel op iCulture over de door ons ontwikkelde Project App! http://t.co/uMvHsgMEtz

Neem contact op!

Buurtwerk app

iPhone  |  Android  |  Design  |  Ontwikkeling Buurtwerk Rotterdam

Buurtwerk Rotterdam schakelde ons in om een app te ontwikkelen waarmee buurtbewoners elkaar kunnen helpen met alledaagse activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn boodschappen doen, samen er op uit gaan, de hond uitlaten etc.

Op basis van de nieuwe huistijl van Buurtwerk heeft Wittig zowel een Android als een iPhone app ontwikkeld. Met deze apps kunnen vragen van buurtbewoners worden bekeken, waarna zij met elkaar in contact kunnen komen door middel van een chatgesprek. Daarnaast kan Buurtwerk zijn activiteiten op een krachtige manier bekend maken door middel van een vermelding in de app. Met het speciaal voor Buurtwerk ontwikkelde beheersysteem kunnen alle activiteiten en vragen worden beheerd.

Buurtwerk app

Design voor iPhone en Android

Iemand met een iPhone gebruikt apps op een andere manier dan iemand met een Android smartphone. Zo staan de navigatie-elementen bij een Android app bovenaan, terwijl een iPhone gebruiker de navigatie aan de onderkant van het scherm verwacht. Daarnaast verschilt de stijl van beide platforms aanzienlijk. Veel apps worden één op één overgezet naar een ander platform. Wij vinden echter dat elke app op elk platform net zoveel aandacht verdient. Daarom hebben we de Buurtwerk app opnieuw ontworpen voor ieder plaform, waarbij we steeds rekening hielden met de verwachtingen en voorkeuren van de gebruikers.

iPhone Detail van een vraag op de iPhone
Android Detail van een vraag op een Android smartphone
Chatten met buurtbewoners

Chatten met buurtbewoners

Een uniek element van de Buurtwerk app is dat buurtbewoners met elkaar in contact kunnen komen via een chatgesprek. Als een bewoner een vraag plaatst in de app, ontvangen buurtbewoners hier een notificatie van. Vervolgens kan de buurtbewoner de details van de vraag bekijken, en reageren door het chatgesprek te starten. Bij een nieuw bericht in het gesprek ontvangt de andere partij steeds een notificatie.

Zodra de buurtbewoners overeenstemming hebben bereikt over het vervullen van de vraag kan dit in de app worden aangegeven. Zowel het chatgesprek als de vraag zullen dan worden gesloten.

Locatiegebaseerd beheren van vragen en activiteiten

Het speciaal voor Buurtwerk ontwikkelde beheersysteem maakt het mogelijk om alle vragen en activiteiten in de app te beheren. Uniek hierbij is dat het systeem volledig locatiegebaseerd is opgebouwd. Dit houdt in dat Buurtwerk per regio beheerders kan aanstellen, die alleen de vragen en activiteiten binnen het aan hun toegewezen gebied kunnen beheren. Zo kan een landelijk dekkend netwerk van beheerders worden opgebouwd waar Buurtwerk de supervisie op heeft. Daarnaast is elke beheerder aan een organisatie gekoppeld, en kan hij alleen activiteiten toevoegen en beheren van zijn eigen organisatie.

Locatiegebaseerd beheren van content